Hai macam-macam lah dunia sekarang ni.. Ada yang salahkan iman lah.. Salahkan cikgu cekgi tak ajaq anak murid betol-betol.. Aku suruh hangpa pi sekolah hangpa nak jadi gangster.. Spender pun mak bapak hangpa dok tolong beli lagi.. Haih.. Bila pikir-pikir balik last zaman 90an la yang paling best.. Dah masuk era gadget punah ranah semua!

Memang susah nak jadi baik.. Jadi jahat tu memang best.. Tapi sampai bila kan.. Mohon la petunjuk dan hidayah dari- Nya.. Jangan asyik salahkan iman turun naik.. Sedangkan dalam iklan pun kata “iman tak tahu” hangpa dok salah iman pasai pa? Toksah nak bersabit lah.. Kalau nak jadi baik kahwin.. Dah tentu ada yang membimbing.. Kahwin pulak jangan lah cari yang kutu gerhak.. Memang lah punah.. Cari ostad ka.. Macam Datuk fazilah kamsar tu.. Lembut hati cheq tengok..? Hehe

Boleh pulak cakap tak kesah kalau bisnes lingkup orang taknak sokong takpa.. Bawak-bawak la ngucap abang oi.. Ingat senang ka nak jaya kan satu-satu bisnes.. Kena fokus sama lah jugak macam perubahan yang cik abang nak buat tu.. Kena isthiqomah dan fokus.. Takde la senang-senang nak salahkan iman kan.. Allah pilih cik abang berjaya siap pakai range rover lagi.. Semua orang teringin nak hidup macam cik abang tau.. Bawak-bawak la bertobat bang oi.. Selagi Allah taala tu tak tarik nyawa cik abang tu.. ?

Pasal yang dah pakai tudung pi bukak pulak tu.. Hadoi.. Tu pun sama jugak kata iman turun naik.. Ayat yang sama.. Depa ni berpakat kot noh.. Tak susah pun.. Kahwin lah dengan lelaki yang boleh membimbing cik hakak.. Memang kalau ingatkan seronok tu tak kan habis.. Tapi sampai bila? Ganyut tua? Haih marah jugak lah hakak kan.. Tapi nak buat macamana satgi keluaq pulak kata kubur asing-asing.. ?

Memang zaman sekarang kemuncak bermacam-macam ragam lah.. Duit tak cari tak mari kan.. Anak-anak pun kian terabai tatkala mak ayah pi cari rejeki tak kira siang malam.. Semua pasai duit.. Rm100 la macam rm10.. Bila pikir-pikir macamana golongan yang berpendapatan rendah.. Menitik ayaq mata oo kalau terpikir.. Semoga Allah jauhkan lah kita dengan pemimpin yang zalim.. Lindungi Malaysia tanah airku.. Iklan petronas kalau tak buat aku sebak tak sah! Apa-apa pun hakak nak ucap” selamat hari malaysia” buat seluruh warganegara malaysia.. Peace no war~ katakan tidak pada racist~

image